Eλληνική Αμυντική Βιομηχανία: Δυνατότητες και νέα προιόντα

b_300_200_16777215_00_images_451714-MAKEDON_CRUISE.jpg
Συστήματα Drones & UAV
Στον τομέα της κατασκευής Drones & UAV η Ελλάδα έχει την τύχη να διαθέτει την εταιρεία BSK Defence A.E. Η ελληνική εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά τα προϊόντα της στην διεθνή αγορά κατά την διάρκεια της ελληνικής έκθεσης στρατιωτικού υλικού Defendory 2008. Πιο συγκεκριμένα η ελληνική εταιρεία παρουσίασε προϊόντα μη επανδρωμένων στόχων, U.A.V και ένα U.S.V τον Seirios 95.

Η εταιρία κατασκευάζει 2 τηλεκατευθυνόμενους ιπτάμενους στόχους, τον στόχο υψηλών επιδόσεων Υperrion και τον στόχο μέσων επιδόσεων Nemesis. Στον τομέα των μη επανδρωμένων οχημάτων επιτήρησης, η εταιρία BSK Defense A.E έχει να επιδείξει το MALE UAV Phaethon G Series με εμβέλεια 100 χλμ το οποίο μπορεί να επιτύχει διάρκεια πτήσης έως και 6 ώρες. Επίσης σύντομα ολοκληρώνεται από τους μηχανικούς της εταιρείας η ανάπτυξη του mini UAV Kyon, το οποίο θα αποτελέσει και την πρόταση της BSK Defense A.E. για τις αποστολές που αναλαμβάνουν οι προωθημένες ομάδες ειδικών δυνάμεων, λόγω του μικρού του βάρους μόλις 3 κιλά, και της ικανοποιητικής του εμβέλειας που φτάνει τα 15-20 χλμ. Στη λίστα τον προϊόντων της BSK Defense A.E βρίσκεται και ο κινητήρας turbojet VRJ 300 Orion ο οποίος έχει σχεδιαστεί και κατασκευάζεται από την εταιρεία και ο οποίος είναι εφοδιασμένος με σύστημα μετάκαυσης και κατευθυνόμενης ώσης. Ο κινητήρας VRJ 300 Orion εξοπλίζει τον στόχο Yperion. Στα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας εντάσσεται η ανάπτυξη του MALE UAV Erevos το οποίο θα μπορεί να πετύχει εμβέλεια άνω των 200 χλμ και να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 200 κιλών για περισσότερες από 20 ώρες καθώς και η ανάπτυξη του βλήματος Stand Off Makedon.
Στις αρχές εντωμεταξύ της δεκαετίας ξεκίνησε για άλλη μία φορά το γνωστό πρόγραμμα του MALE UAV Πήγασος ΙΙ το οποίο προωθήθηκε από την τότε ηγεσία της ΠΑ και υλοποιήθηκε από το ΚΕΤΑ και το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) στο Ελληνικό. Η μονάδα η οποία συστήθηκε από στελέχη της ΠΑ ανέλαβε να πραγματοποιήσει τις νέες δοκιμές και τις βελτιώσεις στο αερόχημα το οποίο ουσιαστικά επανασχεδιάστηκε και άλλαξε μορφή αποκτώντας άτρακτο με ορθογώνια διατομή από κυλινδρική που ήταν στην πρώτου έκδοση. Οι επιδόσεις του συστήματος βελτιώθηκαν και το νέο UAV βάρους 250 κιλών μπορούσε να πετά για 8-10 ώρες σε απόσταση 270 χλμ σε ύψος 17.000 ποδών και με μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο περίπου 40-55 κιλών. Μετά τις επιτυχημένες δοκιμές η ηγεσία της ΠΑ αποφάσισε την παραγωγή 16 αεροχημάτων τα οποία εξοπλίζουν τη Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (Μ.ΜΕΑ/Φ), με την ονομασία «Αχέρων».
pigasos.jpg
Υλικά παραλλαγής
Στον τομέα της κατασκευής υλικών απόκρυψης στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες η Intermat Group SA και η εταιρεία Valpak. Η πρώτη εταιρεία η Intermat δραστηριοποιείται εδώ και 15 χρόνια στην ανάπτυξη και κατασκευή αντιθερμικών προϊόντων. Πρόκειται για χρωματικές βαφές οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν με την μορφή επίστρωσης επί ΤΟΜΑ/ΤΟΜΠ, αρμάτων μάχης, εγκαταστάσεων, καταφυγίων αεροδιαδρόμων, υπόστεγων, κτιρίων, αποθηκών, θαλασσίων στόχων, εμποδίζοντας την αναγνώριση τους από τα σύγχρονα συστήματα εντοπισμού IR. Μια από τις πλέον συνήθεις τεχνικές ανίχνευσης στο σύγχρονο επιχειρησιακό πεδίο είναι η χρήση της υπέρυθρης φωτογράφησης η οποία αποκαλύπτει τα θερμότερα σε σχέση με το περιβάλλον αντικείμενα. Με κατάλληλη χρήση των επικαλύψεων της Intermat επιτυγχάνεται η εξισορρόπηση της θερμικής υπογραφής του μέσου με αυτήν του περιβάλλοντος. Το αποτέλεσμα είναι η αδυναμία ανίχνευσης του μέσου είτε από μικρού βεληνεκούς (sniper scope, NVG) είτε από μεγάλου βεληνεκούς (δορυφόροι), είτε από άλλα συστήματα εντοπισμού IR, διότι δεν το διακρίνουν ως θερμότερο από το περιβάλλον. H Intermat επίσης κατασκευάζει δίκτυα παραλλαγής πολλών τύπων καθώς και καλύμματα και ενδυμασίες παραλλαγής και απόκρυψης. Τα δίκτυα έχουν την ιδιότητα να εξασθενούν τα σήματα ραντάρ κυρίως σε συχνότητες από 5 έως 40 GHz. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα υφάσματα είναι αντιθερμικά δηλαδή αν ακουμπήσουν επάνω σε μια ζεστή επιφάνεια δεν ζεσταίνονται
Η ελληνική εταιρία Valpak ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 κατασκευάζει δίχτυα παραλλαγής υψηλής τεχνολογίας αντιμετωπίζοντας όλες τις απειλές αναγνώρισης και εντοπισμού (ορατό, εγγύς υπέρυθρο, Ραντάρ, θερμικό).  Παρακολουθώντας την εξέλιξη των σύγχρονων αισθητήρων η ελληνική εταιρεία ανέπτυξε δίχτυ παραλλαγής προστασίας από ραντάρ SAR. Τα τελευταία χρόνια η Valpak επενδύει στην ανάπτυξη ειδών επικαλύψεων μεταλλικών στόχων με ζητούμενο την διάθλαση του σχήματος και της ηλεκτρομαγνητικής της υπογραφής όταν αυτοί εντοπίζονται από εχθρικά μέσα παρατήρησης. Παράλληλα η εταιρεία έχει σχεδιάσει και αναπτύξει ομοιώματα στρατιωτικών στόχων. Υπενθυμίζεται ότι συστήματα σαν και αυτά χρησιμοποιήθηκαν από τον σερβικό Στρατό κατά την διάρκεια του πολέμου στο Κόσοβο το 1999 με επιτυχία.  Η εταιρεία εκτός από αποκλειστικός προμηθευτής εδώ και 25 χρόνια των ελληνικών και κυπριακών Ενόπλων Δυνάμεων, έχει ήδη πραγματοποιήσει εξαγωγές στην Ιταλία, Γερμανία, Ελβετία, Αμάν, Σερβία, Σλοβενία και Μαλαισία. Αξίζει να σημειωθεί ότι πιλοτική ενδεικτική ποσότητα έχει πρόσφατα παραδοθεί και στον Αμερικανικό Στρατό για αξιολόγηση. Τα συστήματα της εταιρείας έχουν δοκιμαστεί υπό πραγματικές συνθήκες πολέμου με απόλυτη επιτυχία
 Ηλεκτροπτικά συστήματα
Ο τομέας των ηλεκτροπτικών συστημάτων μαζί με τον τομέα των ηλεκτρονικών αποτελούν τους δύο τομείς με την πλέον ραγδαία ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία. Τα ηνία στον χώρο κατέχει η εταιρεία Theon Αισθητήρες, η οποία ξεκίνησε την λειτουργία της στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Σύντομα η εταιρεία κατάφερε με τρείς κατηγορίες προϊόντων να κυριαρχήσει στην ελληνική αγορά και να ξεκινήσει εξαγωγές. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία Theon Αισθητήρες η οποία ξεκίνησε την λειτουργία της το 1997 κατάφερε μέσα σε τέσσερα χρόνια από την έναρξη της δραστηριοποίησης της λάβει το πρώτο σημαντικό συμβόλαιο για την κατασκευή περισκοπίων νυκτερινής οδήγησης για τεθωρακισμένα οχήματα σηματοδοτώντας το ξεκίνημα μίας δυναμικής πορείας τόσο στην Ελλάδα όσιο και στο εξωτερικό. Η εταιρεία ειδικεύεται στην παραγωγή τριών κατηγοριών προϊόντων. Των περισκοπίων νυκτερινής οδήγησης για οχήματα, τις διόπτρες ενίσχυσης αστρικού φωτός και το ελαφρού βάρους μονοκύαλο νυκτερινής όρασης. Στον τομέα των περισκοπίων νυκτερινής οδήγησης η εταιρεία έχει αναπτύξει και κατασκευάσει δέκα διαφορετικούς τύπους (NX-104A/119A/129A/130A/175A/145A/199A/149A/175C/148A) οι οποίοι χρησιμοποιούνται σε έντεκα διαφορετικά ερπυστριοφόρα και τροχοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα σε οκτώ χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Συνολικά 3.000 περισκόπια νυκτερινής οδήγησης για οχήματα έχουν κατασκευαστεί από την Theon Αισθητήρες την τελευταία δεκαετία ενώ 500 ακόμα βρίσκονται υπό παράδοση στους πελάτες. Η δεύτερη σειρά συστημάτων τα οποία η εταιρεία σχεδιάζει και κατασκευάζει είναι οι διόπτρες νυκτερινής όρασης για τυφέκια και αντιαρματικά όπλα. Στον τομέα αυτό η Theon Αισθητήρες έχει παρουσιάσει τρείς τύπους, την διόπτρα NS-357A την NS-467C, την NS-686C και την NX-135C η οποία προσαρμόζει μπροστά από μία διόπτρα ημέρας δίνοντας με μεγάλη ευκολία στον χρήστη την δυνατότητα να μπορεί να επιχειρεί την νύκτα. Συνολικά 14.000 διόπτρες ενίσχυσης αστρικού φωτός έχουν κατασκευαστεί από την ελληνική εταιρία και πωληθεί σε πολλές χώρες. Το πλέον πρόσφατο προϊόν της εταιρείας είναι η μονοκύαλη διόπτρα νυκτερινής όρασης NX-122B η οποία έχει αποσπάσει εξαγωγικά συμβόλαια μεταξύ άλλων στα ΗΑΕ, στην Αίγυπτο και στην Σουηδία ενώ και οι ελληνικές ειδικές δυνάμεις έχουν αγοράσει αριθμό του νέου προϊόντος. Επιπλέον η εταιρεία το 2004 ανέλαβε την συναρμολόγηση 147 θερμικών  διοπτρών όρασης και στόχευσης MILIS οι οποίες προορίζονταν για τους αντιαρματικούς πυραύλους MILAN του ΕΣ. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε την Άνοιξη του 2008 με την παράδοση και των 147 θερμικών διοπτρών στον ΕΣ.
Στον τομέα των ηλεκτροπτικών σημαντική ήταν στην δεκαετία αυτή και η παρουσία της εταιρείας INTRACOM Defense Electronics η οποία στο πλαίσιο του προγράμματος των αρμάτων μάχης Leopard 2A6 HEL του ΕΣ, ανέλαβε την κατασκευή, συναρμολόγηση και τον έλεγχο των ηλεκτρονικών του αποστασιόμετρου laser,  του περισκοπίου του αρχηγού και του πυροβολητή, την συναρμολόγηση των θερμικών καμερών Ophelios του άρματος για την οποία η εταιρία είχε συνάψει σύμβαση με τη Carl Zeiss Optronics για την εγχώρια παραγωγή της.    
Τα πλέον πρόσφατα προϊόντα της ελληνική αμυντικής βιομηχανίας στον τομέα των ηλεκτροπτικών, είναι το το θερμικό σύστημα σκόπευσης MLT-HTS-04, τα θερμικά πανοραμικά θωρακισμένα περισκόπια οχημάτων MLT-DTP-208 και το MLT-DTP-308 και οι θερμικές κάμερες για φορητό οπλισμό της σειράς MLT-IRS-ΧΧ και πιο συγκεκριμένα οι κάμερες MLT-IRS-35/60/70/80 της εταιρείας MiltechHellas.
Το θερμικό σύστημα σκόπευσης MLT-HTS-04  της ελληνικής εταιρείας, τοποθετείται επί ειδικής βάσης στο εμπρόσθιο τμήμα του κράνους του στρατιώτη και επιτρέπει σε αυτόν, μέσω μίας εύκαμπτης οθόνης (με ανάλυση 800x600 pixels) να εντοπίζει ανθρώπους σε απόσταση 400 μέτρων και οχήματα σε απόσταση 1.000 μέτρων. Το σύστημα αξιοποιεί την ίδια τεχνολογία που έχει ενσωματωθεί στις διόπτρες της σειράς MLT-IRS-ΧΧ και αποτελείται από την θερμική κάμερα MLT-HMC-08 βάρους μόλις 180 γραμμαρίων, με ανάλυση 384x288 pixels, η οποία μπορεί να λειτουργεί αδιάκοπα για 10 περίπου ώρες. Εναλλακτικά, ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει το μικροσκοπικό πομποδέκτη Thermal Sight RF-Link, τον οποίο φέρει επί της διόπτρας, ο οποίος ασύρματα μπορεί να μεταφέρει στην οθόνη που βρίσκεται μπροστά από τον οφθαλμό του στρατιώτη, την εικόνα που λαμβάνει η θερμική σκοπευτική διόπτρα που φέρεται επί του όπλου.
Το συγκεκριμένο υποσύστημα προσδίδει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στον χρήστη, αφού μέχρι σήμερα τα υπάρχοντα αντίστοιχα συστήματα, λειτουργούν με τη χρήση καλωδίου που συνδέει το όπλο με την οθόνη, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην ευκινησία του χρήστη. Επιπλέον το ελληνικό σύστημα μπορεί να αξιοποιηθεί για την μετάδοση εικόνας σε ζωντανό χρόνο, τόσο σε τακτικό, όσο και σε στρατηγικό επίπεδο μέσω φορητού ασυρμάτου και ενός συστήματος διανομής βίντεο.
Ανταποκρινόμενοι στην νέα τάση για τον εξοπλισμό των θέσεων του οδηγού των αρμάτων μάχης με θερμικά περισκόπια, η Miltech Hellas ανάπτυξε δύο νέα θερμικά περισκόπια, το MLT-DTP-208 και το MLT-DTP-308. Τα ελληνικά θερμικά περισκόπια τύπου MLT-DTP-208/308 διαθέτουν μη ψυχώμενο αισθητήρα 3ης γενιάς, ανάλυσης 384x288 pixels και περικλείονται από αντιβαλλιστικό μεταλλικό πλαίσιο για μεγαλύτερη προστασία. Μπορούν να τοποθετηθούν με ευκολία στα οχήματα και αναμφίβολα αναβαθμίζουν τις επιχειρησιακές δυνατότητες των αρμάτων μάχης σύμφωνα με τα συμπεράσματα που αντλήθηκαν από τους πολέμους στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ.
Το πρώτο προϊόν της σειράς των θερμικών καμερών για φορητό οπλισμό MLT-IRS-ΧΧ της ελληνικής εταιρείας, είναι η θερμική μονοχρωματική διόπτρα 3ης+ γενιάς MLT-IRS-35.Η συγκεκριμένη διόπτρα έχει μήκος 205 χλστ, πλάτος 54 χλστ και ύψος 76 χλστ, διαθέτει φακό 35 χλστ και επιτυγχάνει οπτική μεγέθυνση x3,6 ενώ παρέχει δυνατότητα ψηφιακής μεγέθυνσης x7,2 και x14,4.
Το επόμενο σύστημα της σειράς MLT-IRS-ΧΧ είναι η θερμική κάμερα MLT-IRS-60, η οποία έχει μήκος 221 χλστ, πλάτος 59 χλστ και ύψος 85 χλστ, διαθέτει φακό 60 χλστ και επιτυγχάνει οπτική μεγέθυνση x6,25 με δυνατότητα ψηφιακής μεγέθυνσης x12,5 και x25.
Το τρίτο προϊόν της συγκεκριμένης σειράς, είναι η διόπτρα MLT-IRS-70, η οποία έχει μήκος 235 χλστ, πλάτος 80 χλστ και ύψος 85 χλστ, διαθέτει φακό 70 χλστ και επιτυγχάνει οπτική μεγέθυνση x7,2 με δυνατότητα ψηφιακής μεγέθυνσης x14,4 και x28,8.
Τέλος το τέταρτο και πιο πρόσφατο προϊόν της συγκεκριμένης σειράς, είναι η διόπτρα MLT-IRS-80, η οποία έχει μήκος 240 χλστ, πλάτος 75 χλστ και ύψος 85 χλστ, διαθέτει φακό 80 χλστ και επιτυγχάνει οπτική μεγέθυνση x9.
Όσον αφορά τις επιδόσεις των διοπτρών, η MLT-IRS-35 εξοπλισμένη με αισθητήρα ανάλυσης 384x288 pixels μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.000 μέτρα και μπορεί να επιτύχει αναγνώριση του στόχου στα 400 μέτρα. Αντιστοίχως για στόχους-οχήματα η MLT-IRS-35 μπορεί να τα εντοπίσει σε απόσταση 2.300 μέτρα και να τα αναγνωρίσει στα 800 μέτρα. Εφόσον η MLT-IRS-35 εξοπλιστεί με διαφορετικό αισθητήρα, ανάλυσης 640x480 pixels, η διόπτρα επιτυγχάνει οπτική μεγέθυνση x3,2. Η θερμική διόπτρα MLT-IRS-35 με τον αναβαθμισμένο αισθητήρα μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.200 μέτρα, να επιτύχει αναγνώριση στα 450 μέτρα, ενώ οι αντίστοιχες αποστάσεις για τα οχήματα είναι 2.800 μέτρα και 1.100 μέτρα.
Σημαντικά αναβαθμισμένες είναι οι επιδόσεις των υπολοίπων δύο θερμικών διοπτρών της σειράς που η εταιρεία έχει αναπτύξει, της MLT-IRS-60 και της MLT-IRS-70, λόγω του μεγαλύτερου σε διάμετρο φακού που χρησιμοποιούν. Πιο συγκεκριμένα η θερμική διόπτρα σκόπευσης MLT-IRS-60 εξοπλισμένη με αισθητήρα ανάλυσης 384x288 pixels, μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.350 μέτρα και να επιτύχει αναγνώριση του στόχου στα 500 μέτρα. Αντιστοίχως για στόχους-οχήματα η θερμική διόπτρα μπορεί να επιτύχει τον εντοπισμό τους σε απόσταση 3.100 μέτρα και την αναγνώριση των οχημάτων στα 1.100 μέτρα.
Με ένα αναβαθμισμένο αισθητήρα η MLT-IRS-60, ανάλυσης 640x480 pixels και οπτικής μεγέθυνσης x5,5 η ελληνική διόπτρα μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.450 μέτρα και να επιτύχει αναγνώριση στα 560 μέτρα, ενώ οι αντίστοιχες αποστάσεις για τα οχήματα είναι 3.400 μέτρα και 1.250 μέτρα.
Όσον αφορά τη θερμική διόπτρα σκόπευσης MLT-IRS-70 εφόσον αυτή εξοπλιστεί με αισθητήρα ανάλυσης 384x288 pixels, μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 1.450 μέτρα και να επιτύχει αναγνώριση του στόχου στα 570 μέτρα, ενώ τέλος η κάμερα MLT-IRS-80εξοπλισμένη με αισθητήρα ανάλυσης 640x480 pixels, μπορεί να εντοπίσει άνθρωπο στα 2.700 μέτρα και να επιτύχει αναγνώριση του στόχου στα 800 μέτρα, με τα αντίστοιχα νούμερα για ένα άρμα μάχης να είναι 12,8 χλμ (εντοπισμός0 και 1,7 χλμ (αναγνώριση στόχου) 

 b_300_200_16777215_00_images_miltech4.png
Στον τομέα ανάπτυξης και παραγωγής υπέρυθρων και θερμικών σκοπευτικών αλλά και καμερών η ελληνική βιομηχανία έχει να επιδείξει πλούσιο έργο. 
   
Avionics, ραντάρ και συστήματα αυτοπροστασίας αεροσκαφών
Στο τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων και συστημάτων ραντάρ κυρίαρχο ρόλο συνεχίζει να κατέχει η εταιρία INTRACOM Defense Electronics. Όσο και αν για τους περισσότερους Έλληνες επικρατεί η άποψη ότι στην Ελλάδα δεν μπορεί να υπάρξει υψηλή τεχνολογία η αμερικανική εταιρεία   Northrop Grumman εμπιστεύεται την ελληνική εταιρία και ως αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας η INTRACOM Defense Electronics συμμετέχει στο πρόγραμμα παραγωγής των ηλεκτρονικών συγκροτημάτων της έκδοσης (V)9 των Radar APG-68 για τα αεροσκάφη F-16 C/D Block 52+ τα οποία προμηθεύτηκε η ΠΑ. Η εταιρία ανέλαβε την παραγωγή και τον έλεγχο κυρίων υπομονάδων του Fire Control Radar System καθώς και στην ανάπτυξη σταθμών ελέγχου. Η συμμετοχή της INTRACOM Defense Electronics στο εν λόγω πρόγραμμα έχει επεκταθεί στην παραγωγή επιπρόσθετων υπομονάδων του ραντάρ για διεθνείς πελάτες μέσω σύμβασης πλαίσιο.
Παράλληλα η INTRACOM Defense Electronics συμμετέχει στο πρόγραμμα αναβάθμισης του σταθμού ελέγχου GATS (Generic Automatic Test Station) ο οποίος χρησιμοποιείται από την ΠΑ για τον έλεγχο των ραντάρ AN/APG-68(V)9 των Αεροσκαφών F-16 C/D Block 52+. Η εταιρία είναι υπεύθυνη για τη συμμετοχή της στη διαδικασία αναβάθμισης του συστήματος την ολοκλήρωση της εγκατάστασης, την θέση σε λειτουργία και την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών στις εγκαταστάσεις της Αεροπορίας όπως την παροχή εκπαίδευσης του προσωπικού που θα χειρίζεται το αναβαθμισμένο σύστημα.
Στον τομέα των συστημάτων αυτοπροστασίας των αεροσκαφών η εταιρία συμμετέχει στην κατασκευή και στον τελικό έλεγχο των ηλεκτρονικών μονάδων του προηγμένου ολοκληρωμένου Συστήματος Αυτοπροστασίας ASPIS IIγια τα αεροσκάφη F-16 C/D της ΠΑ αλλά και της διεθνούς αγοράς. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία κατασκευάζει τους Πομποδέκτες LRU-9 του Συστήματος Παρεμβολέα Radar AN/ALQ-187, τους Επεξεργαστές Σήματος και τους Δέκτες Τεταρτημορίων του Δέκτη Προειδοποίησης Radar AN/ALR-93(V), το Τροφοδοτικό Υψηλής Ισχύος LRU-9 (HVPS), ενώ συμμετείχε στην ανάπτυξη και κατασκευή των Σταθμών Ελέγχου (TSS).
Στον ίδιο απαιτητικό τομέα των συστημάτων αυτοπροστασίας των αεροσκαφών δραστηριοποιείται από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 μία ακόμα ελληνική εταιρεία η Miltech Hellas η οποία  ανέλαβε την υλοποίηση σειράς προγραμμάτων με τεράστια σημασία τόσο όσον αφορά την μεταφοράς τεχνολογίας από το εξωτερικό στην Ελλάδα, όσο και σε σχέση με την αυτονομία των ΕΕΔ σε συστήματα με μεγάλη επιχειρησιακή αξία. Το πρώτο πρόγραμμα της Miltech Hellas στον τομέα των συστημάτων αυτοπροστασίας αφορούσε την κατασκευή ολόκληρου του συστήματος εκτοξευτών αναλώσιμων ALE-47 (CMDS) της BAE Systems για τα αεροσκάφη A-7 Corsair της ΠΑ. Το πρόγραμμα περιελάμβανε την κατασκευή της μονάδας επεξεργασίας (Core System Processing Unit), του προγραμματιστή, του πίνακα ελέγχου, καθώς και τη διασύνδεση και ολοκλήρωση του συστήματος. Η συνεργασία με την BAE Systems συνεχίστηκε με την κατασκευή ως υπεργολάβου των εταιρειών Raytheon BAE Systems, του συστήματος των εκτοξευτών αναλωσίμων ALE-47, αυτή τη φορά στο πλαίσιο της εγκατάστασης του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου ASPIS-II EW στα 60 ελληνικά F-16 C/D Block 52 plus. Αξιοποιώντας την εμπειρία που είχε αποκομίσει η εταιρεία από τα παραπάνω προγράμματα προχώρησε μόνη της με ιδίους πόρους στην σχεδίαση του συστήματος αυτοπροστασίας αεροσκαφών TASE. Το πρόγραμμα TASE περιελάμβανε την αφαίρεση δύο συστημάτων των εκτοξευτών αναλωσίμων ALE-47 από δύο αεροσκάφη Α-7E της ΠΑ και την εγκατάσταση αυτών μαζί με τρία ζεύγη αισθητήρων IR επί μεταγωγικών αεροσκαφών. Τα πλεονεκτήματα αυτής της πρότασης ήταν πολλά, αφού το σύστημα ALE-47 είναι γνωστό στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, ενώ όσον αφορά στον αισθητήρα IR, αυτός θα μπορούσε να επιλεγεί από τη διεθνή αγορά.
Όμως η εταιρεία δεν ασχολήθηκε μόνο με τα συστήματα αυτοπροστασίας αεροσκαφών. Το επόμενο βήμα της ήταν η κατασκευή μίας νέας οθόνης υγρών κρυστάλλων (AMLCD), η οποία θα μπορούσε να αντικαταστήσει τη μονόχρωμη οθόνη καθοδικού σωλήνα (CRT) των 5x5 ιντσών Head Down Display των αεροσκαφών Mirage-2000 EGM/BGM. Το πρόγραμμα ανάπτυξης της πολυχρωματικής οθόνης HDD-55L 5x5 ιντσών, υλοποιήθηκε εξ ολοκλήρου από μηχανικούς της Miltech Hellas. Η οθόνη δοκιμάστηκε με επιτυχία υπό ρεαλιστικές συνθήκες στα ελληνικά μαχητικά, τον Μάιο του 2009, ημέρα και νύκτα, ακόμη και με τις πιο ακραίες συνθήκες καταπόνησης. Συνολικά 32 οθόνες έχουν παραδοθεί στην ΠΑ για εγκατάσταση στα ελληνικά Mirage-2000 EGM/BGM, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Miltech Hellas έχει ήδη υπογράψει συμφωνία με τη γαλλική THALES AVIONICS για την προώθηση του προϊόντος στον διεθνή χώρο. Πρώτος εξαγωγικός πελάτης της ελληνικής οθόνης, είναι η Αεροπορία της Αιγύπτου, η οποία έχει παραγγείλει 26 μονάδες, ενώ πιθανός πελάτης είναι και το Περού το οποίο διαθέτει 12 Mirage-2000P/DP και επιθυμεί να αγοράσει 20 οθόνες.
Το δεύτερο πρόγραμμα που η εταιρεία πρόσφατα παρουσίασε αποτελεί την πρόταση της Miltech Hellas στο πρόβλημα που η ΠΑ αντιμετωπίζει με τις οθόνες ATI (ATI Displays) των T-6 Texan II. Οι συγκεκριμένες οθόνες παρουσιάζουν αρκετά προβλήματα αστοχίας υλικού στο υποσύστημα της οθόνης LCD και του συστήματος backlight (τύπου φθορισμού) και απαιτούν συχνές επισκευές. Η πρώτη λύση που πρότεινε στην ΠΑ η Miltech Hellas περιλαμβάνει την αντικατάσταση του τμήματος της οθόνης υγρών κρυστάλλων (LCD), του συστήματος backlight και του τμήματος σύνδεσης της οθόνης με τον πίνακα ελέγχου. Το τμήμα ηλεκτρονικών διατηρείται ως έχει, μειώνοντας το κόστος της πρότασης.
Η δεύτερη πρόταση της ελληνικής εταιρείας περιλαμβάνει την ολοκληρωτική αντικατάσταση της μονάδας της οθόνης, μέσω ανάπτυξης ή αντικατάστασης όλων των υπομονάδων με νέες. 

b_721_481_16777215_00_images_128_001.jpg
Η INTRACOM Defense Electronics συμμετέχει στο πρόγραμμα αναβάθμισης του σταθμού ελέγχου GATS (Generic Automatic Test Station) ο οποίος χρησιμοποιείται από την ΠΑ για τον έλεγχο των ραντάρ AN/APG-68(V)9 των Αεροσκαφών F-16 C/D Block 52+
Τηλεπικοινωνιακά και ηλεκτρονικά συστήματα
Η περίοδος 2000-2014 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως την πλέον αποδοτική περίοδο της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στον τομέα των συστημάτων τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρονικών συστημάτων. Στον τομέα αυτό δύο εταιρείες βασικά ξεχωρίζουν με τις δραστηριότητες τους και τα προϊόντα που παρουσιάζουν τόσο στην εγχώρια όσο και στην διεθνή αγορά, η ιδιωτική INTRACOM Defense Electronics και η κρατική EAB. Πιο αναλυτικά η INTRACOM Defense Electronics συνέχισε και τη δεκαετία αυτή την κατασκευή των συστημάτων που είχε ξεκινήσει να παράγει στα μέσα προς τέλη της δεκαετίας του 1990 ενώ την νέα χιλιετία παρουσίασε μία νέα σειρά πρωτοποριακών συστημάτων στον τομέα των τηλεπικοινωνιών κρυπτογραφικών συσκευών, των ηλεκτρονικών των πυραυλικών συστημάτων και συστημάτων διαχείρισης των πληροφοριών του πεδίου της μάχης.
Το πιο επιτυχημένο προϊόν της εταιρίας με εξαγωγές σε αρκετές χώρες είναι το WiSPR (Wideband Intercom and Secure Packet Radio). Το σύστημα αποτελεί ένα πλήρως προγραμματιζόμενο ψηφιακό σύστημα επικοινωνιών εντός και μεταξύ των οχημάτων. Το WiSPR αποτελεί μια ομογενή, αξιόπιστη και πλήρως επεκτάσιμη επικοινωνιακή πλατφόρμα φωνής και δεδομένων, που προσφέρει υψηλής ποιότητας φωνητική επικοινωνία εντός του οχήματος, υπηρεσίες διαχείρισης και μεταφοράς δεδομένων μέσω τυποποιημένων διεπαφών, καθώς και τον ευέλικτο έλεγχο των εξωτερικών επικοινωνιών. Βασισμένο σε αρθρωτή και ελεγχόμενη μέσω λογισμικού σχεδίαση, το σύστημα μπορεί να διαμορφώνεται σύμφωνα με τις ειδικές απαιτήσεις κάθε οχήματος και επιτρέπει την επέκταση του με απλή πρόσθεση, επιπλέον μονάδων/υποσυστημάτων. Η εξελιγμένη Δυναμική Μείωση Θορύβου (Dynamic Noise Reduction) που ενσωματώνει το σύστημα, εξασφαλίζει υψηλής ποιότητας φωνητική επικοινωνία και εγγυάται υψηλότατη διακριτικότητα ομιλίας σε περιβάλλοντα υψηλού θορύβου, εξασφαλίζοντας έτσι βελτιωμένη επιχειρησιακή ικανότητα για τα μέλη του πληρώματος. Η πρόσβαση και ο τηλεχειρισμός των Σταθμών Ασυρμάτων του οχήματος επιτυγχάνεται από το σύστημα WiSPR είτε εσωτερικά στο όχημα μέσω των τερματικών πληρώματος, είτε εξωτερικά μέσω του Ασύρματου Τοπικού Δικτύου (WiSPR-WLAN). Η εκτεταμένη δυνατότητα διασυνδέσεων που παρέχει το WiSPR, υποστηρίζει συνδέσεις τηλεφώνων πεδίου και οχήματος, πρόσβαση φωνής και δεδομένων στο τηλεφωνικό δίκτυο PSTN και ενσωμάτωση/διασύνδεση με ποικιλία τερματικών δεδομένων, Συστημάτων Διαχείρισης Μάχης (BMS), σταθμών ασυρμάτων, τοπικών δικτύων, αισθητήρων, συστημάτων πλοήγησης καθώς και με περιφερειακά ήχου/εικόνας. Το WiSPR είναι εγκατεστημένο σε μεγάλο αριθμό οχημάτων όπως τα PzH2000, M577, MS-GD,  ARTHUR WLS, M 113, Leopard 2, AVLB LEGUAN, Leopard 2 ARV, MARDER, WIESEL και ASRAD.   
Το επόμενο πρωτοποριακό προϊόν της εταιρίας είναι το WiWAN (Wireless Wide Area Network) το οποίο αποτελεί ένα ευρυζωνικό, ασύρματο σύστημα επικοινωνιών βασισμένο στην αιχμή της τεχνολογίας το οποίο ενσωματώνει χαρακτηριστικά όπως, η κινητικότητα των σταθμών, η σημειο-πολυσημειακή τοπολογία δικτύου και η τεχνολογία ΙΡ. Ικανό να μεταφέρει φωνή, δεδομένα και video με υψηλούς ρυθμούς μετάδοσης, το WiWAN αποτελεί μία καινοτόμο λύση που προτείνει η ελληνική εταιρία για το πεδίο των τακτικών επικοινωνιών, διασυνδέοντας δυνάμεις σε διαφορετικά επίπεδα ιεραρχίας. Η ικανότητα του WiWAN να υποστηρίζει κινητούς σταθμούς επικοινωνιών είναι συνυφασμένη με τη φιλοσοφία του κινητού, τακτικού δικτύου επικοινωνιών που βασίζεται στο δόγμα «επικοινωνία εν κινήσει». Στο πλαίσιο αυτό, το WiWAN δημιουργεί ένα ασύρματο δίκτυο ευρείας περιοχής αποτελούμενο από σταθερούς, αναπτυσσόμενους και κινητούς σταθμούς επικοινωνιών παρέχοντας ευελιξία στην τοπολογία του δικτύου ενώ παράλληλα η τεχνολογία ΙΡ και ο υψηλός ρυθμός μετάδοσης παρέχουν το πλεονέκτημα της άμεσης σύγκλισης με υφιστάμενες ή μελλοντικές υποδομές Δικτυοκεντρικών Επιχειρήσεων (C4ISR).
Στον τομέα των τακτικών επικοινωνιών η INTRACOM Defense Electronics ανέπτυξε το ευρυζωνικό σύστημα τεχνολογίας IP (Internet Protocol) για ασφαλή μεταφορά πληροφοριών σε τακτικό επίπεδο Spart@n. Το σύστημα διασυνδέεται με οποιαδήποτε περιφερειακή συσκευή τύπου IP, όπως κάμερες, αισθητήρες και υπολογιστές με σκοπό την μετάδοση σε πραγματικό χρόνο δεδομένων αναγνώρισης, παρακολούθησης, βίντεο και πληροφοριών του σύγχρονου ψηφιακού θεάτρου επιχειρήσεων.

Το Spart@n προορίζεται για όλους τους τύπους των οχημάτων (τροχοφόρα και ερπυστριοφόρα) καθώς και για πλωτά μέσα, αφού παρέχει σύγχρονη και αξιόπιστη υποδομή δίκτυο-κεντρικών επικοινωνιών βασισμένη σε τεχνολογίες αιχμής, ενώ είναι το μοναδικό σύστημα διεθνώς ειδικά σχεδιασμένο για μεταφορά δεδομένων Σ∆ΕΠ (Σύστημα ∆ιοίκησης και Ελέγχου Πληροφοριών), σε πραγματικό χρόνο στο πεδίο των επιχειρήσεων
Aξιοποιώντας τις δυνατότητες του συστήματος Spart@n, η ελληνική εταιρεία ανέπτυξε το ασύρματο σύστημα WiTAC3S (Wireless Integrated Tactical Command Control & Communications System). Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα επιτήρησης, αποτελούμενο από υποσυστήματα ευρυζωνικών επικοινωνιών, ενδοεπικοινωνίας, ΣΔΕΠ, επεξεργασίας εικόνας και δεδομένων καθώς και αισθητήρων εικόνας ημέρας και νύχτας. Οι επικοινωνίες του WiTAC3S στηρίζονται στο καινοτόμο σύστημα στρατιωτικών ευρυζωνικών επικοινωνιών Spart@n, το οποίο παρέχει υπερσύγχρονη και αξιόπιστη υποδομή δίκτυο-κεντρικών επικοινωνιών με τις εξελιγμένες δυνατότητες μεταφοράς δεδομένων τακτικής κατάστασης και εικόνας σε πραγματικό χρόνο, ταυτόχρονα από ξηρά και θάλασσα (WiTAC3S-L/N). Το WiTAC3S προσδίδει σαφή πλεονεκτήματα στην επίγνωση της κατάστασης κατά τις επιχειρήσεις και λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής ισχύος και αποτελεσματικότητας στις επιχειρήσεις Ακτοφυλακής, Ειδικών Δυνάμεων και επιτήρησης.
Ένα ακόμη πρωτοπορειακό προιόν που η INTRACOM Defense Electronics ανέπτυξε, είναι το σύστημα iBMS (Intelligent Battle Management System), το οποίο αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση συστήματος Διαχείρισης Μάχης για πεζοπόρα καθώς και για τροχοφόρα τμήματα.
Το iBMS χρησιμοποιεί τεχνολογία αιχμής, προκειμένου να παράσχει πλήρη επίγνωση της τακτικής κατάστασης του πεδίου μάχης, βοηθώντας καθοριστικά στη λήψη αποφάσεων κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων. Είναι σχεδιασμένο ώστε να χρησιμοποιεί με βέλτιστο τρόπο τα διαθέσιμα επικοινωνιακά μέσα και το διαθέσιμο εύρος ζώνης, από υψηλής χωρητικότητας LAN/WAN έως και τακτικούς ασυρμάτους με περιορισμένο εύρος ζώνης. H βασική λειτουργικότητα περιλαμβάνει δυνατότητα για τακτικό σχεδιασμό και διαχείριση διάταξη μάχης (ORBAT), γεω-χωρικές πληροφορίες μέσω του συστήματος γεωγραφικών πληροφοριών, που διαθέτει, παράλληλα με τη δυνατότητα ανταλλαγής της επίγνωσης της τακτικής κατάστασης, μέσω της ροής πληροφοριών με βάση τα πρότυπα συμβολογίας ΝΑΤΟ και του προτύπου ανταλλαγής δεδομένων MIP (Multilateral Interoperability Program).
Στον τομέα των ασυρμάτων η εταιρία ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 σε συνεργασία με την Γαλλική εταιρία Thales την παραγωγή 525 ασυρμάτων HF/SSB τύπου TRC-3600 μαζί με τον περιφερειακό εξοπλισμό τους για κάλυψη των επικοινωνιακών αναγκών του ΕΣ. O TRC-3600 είναι ένας φορητός ασύρματος με προστασία ECCM υψηλού βαθμού, που εξασφαλίζει αξιόπιστες επικοινωνίες σε περιβάλλον ηλεκτρονικού πολέμου και προσφέρει μεγάλο εύρος υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.
Προσπαθώντας να καλύψει τις ανάγκες των ΕΕΔ για δορυφορικές επικοινωνίες, η INTRACOM Defense Electronics παρουσίασε τον τερματικό σταθμό τύπου VSAT (Very Small Aperture Terminal). Το σύστημα είναι ένας σύγχρονος, αυτόνομος, κινητός δορυφορικός τερματικός σταθμός τύπου VSAT για την ασφαλή κάλυψη, μέσω κρυπτογράφησης, τακτικών και εκτάκτων επικοινωνιακών αναγκών κινητών μονάδων, στρατηγείων κλπ. Η διακίνηση της πληροφορίας μέσω δορυφόρου γίνεται με ασφαλή τρόπο, με κρυπτογράφηση των δεδομένων από ειδική κρυπτοσυσκευή. Το σύστημα εγκαθίσταται σε κλωβό, προσφέροντας δυνατότητα μεταφοράς επί οχήματος, ενώ παράλληλα διακρίνεται για τα ενισχυμένα μηχανολογικά χαρακτηριστικά του. Την κρυπτασφάλιση του όλου συστήματος εγγυάται κρυπτοσυσκευή, που έχει αναπτυχθεί από την INTRACOM Defense Electronics. Η κρυπτοσυσκευή λειτουργεί με δύο τρόπους, είτε ως Συσκευή Κρυπτογράφησης Δέσμης κρυπτογραφώντας οποιαδήποτε πληροφορία εισέρχεται σε αυτή, είτε κρυπτογραφώντας συγκεκριμένα κανάλια της ροής των πληροφοριών. 
b_300_200_16777215_00_images_INTRACOM-Defense-Electronics-WiSPR-System_1.jpg

Το πιο επιτυχημένο προϊόν της εταιρίας με εξαγωγές σε αρκετές χώρες είναι το WiSPR (Wideband Intercom and Secure Packet Radio). Το σύστημα αποτελεί ένα πλήρως προγραμματιζόμενο ψηφιακό σύστημα επικοινωνιών εντός και μεταξύ των οχημάτων. 
Στο πλαίσιο του εξοπλιστικού προγράμματος των ΕΕΔ η εταιρία ανέλαβε σειρά έργων τεράστιας τεχνολογικής σημασίας που έδωσαν την ευκαιρία στους Έλληνες μηχανικούς να εμπλακούν στην κατασκευή και ανάπτυξη συστημάτων τελευταίας τεχνολογίας. Πιο ειδικά στον τομέα των ραντάρ η απόκτηση από την Ελλάδα τριών ραντάρ πυροβολικού Arthur έδωσε τη δυνατότητα στην INTRACOM Defense Electronics να ασχοληθεί με την ανάπτυξη του λογισμικού του Εργαλείου Σεναρίων για το σύστημα εκπαίδευσης καθώς την ολοκλήρωση του WiSPR και την συναρμολόγηση των δύο ραντάρ. Το επόμενο σύστημα ραντάρ με το οποίο ασχολήθηκαν οι μηχανικοί της εταιρείας, ήταν το ραντάρ έρευνας και πρόσκτησης HARD 3D όπου η ελληνική εταιρία ενεπλάκη στην παραγωγή και τον έλεγχο ηλεκτρονικών υπομονάδων RDU/Radar Unit, SPDU/Signal and Data Processing Unit καθώς και την κεραία IFF. Το τρίτο ραντάρ στην κατασκευή του οποίου ενεπλάκη η εταιρεία ήταν το GIRAFFE AMB 3D όπου η εταιρεία συμμετείχε στην ανάπτυξη του λογισμικού στους τομείς Data Processing Unit και Man Machine Interface).    
Αξιοποιώντας την εμπειρία της από την ανάπτυξη και κατασκευή του συστήματος ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ η ΕΑΒ σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία SONAK ανέπτυξαν το ΣΤΤΕΠ (Σύστημα Τακτικού και Τεχνικού Ελέγχου Πυρός Πυροβολικού) ΔΙΑΣ. Το συγκεκριμένο σύστημα σχεδιάστηκε για να μπορεί να καλύψει τις επιχειρησιακές ανάγκες του Πυροβολικού σε όλα τα επίπεδα (από προκεχωρημένους παρατηρητές, ραντάρ πυροβολικού μέχρι επίπεδο Σώματος Στρατού). Ουσιαστικό το ΔΙΑΣ είναι ένα προηγμένο πληροφοριακό σύστημα C4I προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του ΕΣ. Η εταιρεία ολοκλήρωσε το 2008 την ανάπτυξη 5 διαφορετικών πρωτοτύπων του συστήματος εγκατεστημένου επί οχημάτων Μ 577, Μ 290, Μ113, FDC και κλωβού S-280. Ο ΕΣ έχει παραλάβει οχήματα FDC εξοπλισμένα με το σύστημα ΔΙΑΣ.     
Στον τομέα των συστημάτων ζεύξης δεδομένων σημαντική παρουσία κατέχει η εταιρεία ISI Hellas η οποία πριν από μερικά χρόνια παρουσίασε το πρωτοποριακό σύστημα ULS (Universal Link Systems). Το ULS είναι ένα Σύστημα Διαχείρισης Ζεύξεων Δεδομένων (Data Links), Πραγματικού Χρόνου, το οποίο υποστηρίζει την εκμετάλλευση των Link 16, IJMS, Link 11, Link 11B, Link 1, ATDL-1 σε οποιοδήποτε συνδυασμό με δυνατότητα επεκτασιμότητας σε μελλοντικές Ζεύξεις Δεδομένων όπως Link 22, VMF, κλπ.
Παρέχει την δυνατότητα λειτουργιών Διοίκησης και Ελέγχου (C2), συνθέτοντας και απεικονίζοντας σε πραγματικό χρόνο την συνολική τακτική επιχειρησιακή κατάσταση. Οι δυνατότητες του συστήματος αφορούν την Σύνθεση της Κοινής Τακτικής Εικόνας, την συνεχή παρακολούθηση και προώθηση της Τακτικής Κατάστασης και Εικόνας σε Κέντρα Διοίκησης και Ελέγχου και σε συνεργαζόμενες μονάδες. Το ULS μπορεί να εγκατασταθεί σε μόνιμη ή μεταφερόμενη διαμόρφωση, χρησιμοποιώντας εξοπλισμό εμπορικών ή στρατιωτικών προδιαγραφών. Πέντε (5) ULS, σε τρεις ξεχωριστές διαμορφώσεις, βρίσκονται σε επιχειρησιακή χρήση από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, παρέχοντας στα Κέντρα Διοίκησης και Αεράμυνας μία κοινά αναγνωρισμένη Τακτική Εικόνα Αέρος σε πραγματικό χρόνο, απαραίτητη για τη λήψη επιχειρησιακών αποφάσεων. Το σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί σε πλοία επιφανείας, σε ιπτάμενα ραντάρ, σε κέντρα διοίκησης (C2), σε συστήματα αεράμυνας και αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας.  
Παράλληλα η εταιρεία ολοκλήρωσε πρόσφατα την ανάπτυξη του συστήματος Αποστολής Μάχης αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας MIMS το οποίο συνεχίζει την μακρά παράδοση που η εταιρεία διαθέτει στον τομέα αυτό ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 όταν κατάφερε κατόπιν διαγωνισμού να πωλήσει σε ασιατική χώρα 5 συστήματα Αποστολής Μάχης για αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας. Το νέο υψηλής τεχνολογίας σύστημα ολοκληρώνει το σύνολο των αισθητήρων των αεροσκαφών Ναυτικής συνεργασίας  (Radar, EO/IR, EW/ELINT, ASW/ACINT, MAD, AIS) με τις ζεύξης δεδομένων Link 11, Link 16, Link 22 και τα οπλικά συστήματα που τα αεροσκάφη μπορούν να φέρουν.

Ηλεκτρονικά πυραυλικών συστημάτων
Στον τομέα των ηλεκτρονικών των πυραυλικών συστημάτων η INTRACOM Defense Electronics συνέχισε και την δεκαετία του 2000 την παραγωγή και τον έλεγχο του τροφοδοτικού του συστήματος των συστημάτων καθοδήγησης, των διατάξεων τηλεμετρίας και των συσκευών ελέγχου πεδίου του πυραύλου IRIS-T, την ανάπτυξη της τηλεμετρικής διάταξης του πυραύλου ESSM, ενώ τα νέα προγράμματα που ξεκίνησαν την περίοδο εκείνη ήταν η παραγωγή και ο έλεγχος των ηλεκτρονικών μονάδων των συστημάτων καθοδήγησης και ελέγχου του πυραύλους αέρος-εδάφους Maverick AGM-65G.
Επιπλέον η εταιρία την περίοδο εκείνη ανέλαβε την κατασκευή των κυρίων υπομονάδων του Σταθμού Ελέγχου Εμπλοκής, του Κέντρου Συντονισμού, του Συγκροτήματος Αναμετάδοσης Πληροφοριών, του Συγκροτήματος Κεραιών, και του τμήματος Τερματικού Ζεύξης Δεδομένων του αντιαεροπορικού συστήματος Patriot PAC-3. Τα προγράμματα αυτά συνεχίζονται μέχρι και σήμερα με συνεχόμενα συμβόλαια που η εταιρεία λαμβάνει από τους κατασκευαστές των παραπάνω οπλικών συστημάτων. Μέσα από αυτήν την συνεργασία της ελληνικής εταιρείας και της Raytheon η INTRACOM Defense Electronics καθιερώθηκε ως ο μοναδικός εκτός ΗΠΑ κατασκευαστής ηλεκτρονικών υποσυστημάτων του Patriot PAC-3. Αποτέλεσμα ήταν η ελληνική εταιρία να ενταχτεί στον κατάλογο των προμηθευτών της κατασκευάστριας εταιρείας και να δημιουργήσει τη μοναδική παγκοσμίως γραμμή παραγωγής για την εξ αρχής κατασκευή του συστήματος PAC-3. Επίσης αξίζει να αναφερθεί η σύμβαση με την NAMSA η οποία ανέθεσε μετά από διεθνή διαγωνισμό στην ελληνική εταιρία την υποστήριξη των αντιαεροπορικών συστημάτων Patriot του ΝΑΤΟ που βρίσκονται στην Ευρώπη.    
Ένα ακόμα αντιαεροπορικό πυραυλικό σύστημα στην κατασκευή του οποίου συμμετείχε η INTRACOM Defense Electronics ήταν το γαλλικό Crotale NG 11 μονάδες από το οποίο αγόρασαν οι ΕΕΔ. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα η εταιρία κατασκεύασε τον δέκτη KuMC και τον επεξεργαστή δεδομένων KuMC. Επιπλέον η ελληνική εταιρία κατασκεύασε το δέκτη του πυργίσκου, την μετάδοση ισχύος και τις μονάδες ισχύος, ενώ η βιομηχανική συνεργασία με τη γαλλική εταιρία επεκτάθηκε και σε άλλες χώρες.   
Στον τομέα των βλημάτων αέρος-αέρος η εταιρεία Miltech Hellas πρόσφατα κατάφερε να αποσπάσει μία σημαντική παραγγελία αναλαμβάνοντας την άδεια παραγωγής σε ειδικές εγκαταστάσεις της κεφαλής καθοδήγησης του πυραύλου MICA IR της εταιρείας Sagem για λογαριασμό της MBDA και της Thales. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προόδου της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, αφού το τμήμα των αισθητήρων καθοδήγησης των πυραύλων, αποτελεί ένα από τα πλέον απαιτητικά τεχνολογικά υποσυστήματα ενός βλήματος. Για την υλοποίηση του προγράμματος κατασκευάστηκε στις εγκαταστάσεις της Miltech Hellas ένας θάλαμος ειδικών προδιαγραφών καθαριότητας (clean room), ενώ το προσωπικό που θα απασχοληθεί στο συγκεκριμένο πρόγραμμα πέρασε πολύμηνη εκπαίδευση από τους ειδικούς της γαλλικής εταιρείας Sagem. Επισημαίνεται ότι εδώ και περίπου δέκα χρόνια η Miltech Hellas κατασκευάζει για την εταιρεία Thales τα ηλεκτρονικά μέρη του βλήματος MICA IR. Ένα ακόμα πρόγραμμα το οποίο ολοκλήρωσε με επιτυχία η εταιρεία ήταν η κατασκευή 15 κονσολών του αντιαεροπορικού συστήματος Crotale NG, καθώς και το Test Bench του βλήματος VT-1 του συστήματος, τις καλωδιώσεις και του Crotale NG, αλλά και το συγκρότημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας του συστήματος.

http://defencenews.gr/index.php/ethiniki-amina/562-elliniki-amyntiki-viomixania-oi-xamenes-efkairies-meros-2o


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις